091104



Min pappa är världens bästa. Så säger de flesta, men min är snäppet bättre än genomsnittet. Igår kom han förbi efter jobbet och efter en portion köttfärssås och spagetti á la Johan, började han härja med vår gamla och tragiska ytterdörr. Eländet i teak, ommålat i gräddvitt åkte ut och efter ett par minuter ersattes den med en ny skönhet. En svart Numero som matchar våra garageportar. Med nummer 9 i frostat glas.

Jag är salig. Vi leder tävlingen om Norrabyns snyggaste ytterdörr. Tyvärr vet jag inte hur informerade de övriga hushållen på vår sida om älven är om tävlingens existens, men i just denna ligger vi etta. Dock ligger mycket sämre till i övriga grenar. Nu är det ju bara husets utsida kvar. Och insida. Men ytterdörren är på plats och set är ju alltid en början!

PS. Som ni förstår så är det inte vårt hus som är fotat. Nej, vårt är barbierosa för den som har glömt. Och har en förfärlig ribbpanel som kanske var fräsch för hundra år sedan.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Låter hur snyggt som helst. Kommer förbi och kollar nästa gång jag kommer hem :)

2009-11-04 @ 19:47:06
Postat av: Annelie

Låter hur snyggt som helst. Kommer förbi och kollar nästa gång jag kommer hem :)

2009-11-04 @ 19:47:06
Postat av: Lisa

Japp i april kommer våran lille/lilla :D ska bli såååå kul !e ju många från våran klass som skaffat barn, men nu är d vi som inte skaffat än som ska ha :D du, jag,linda, ida Ö osv..

2009-11-05 @ 08:15:47
URL: http://www.vackravitavingar.blogspot.com
Postat av: Frida

Det blev verkligen vrålsnyggt! Jag diggar er ledning!

2009-11-08 @ 22:04:24
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0