090528

Sedan sist jag var inne på bloggen och härjade har följande hänt:


Barnvaktandet gick bra men Hundbergsutflykten uteblev på grund av febrig Ella. Kvar lämnade hon ett knippe baciller som märligt nog har bosatt sig hos Johan. Så nu är han febrig och förkyld.


Johannas prat om vampyrer, Edward och drömmar väckte mitt intresse för filmen. Såg den för någon dag sedan och den är klart sevärd! Förknippar dock mest Edward Cedric Diggory i Harry Potter där han tillhörde elevhemmet Hufflepuff, var prefekt och även kapten för deras quidditch-lag. Siktar på böckerna längre fram...


Insett att mask är ett äckligt djur. Hittade några långa rackare i jordgubbslandet för några dagar sedan. Slemmigt djur. Igår när det regnade spön i backen kröp kräken fram från de mjuka gräsmattorna och figurerade på asfalten. Usch, jag får stress när de flockas i min färdriktning. Maskar har alltså nästan tagit förstaplatsen om hatobjekt tillsammans med spindlar och andra flerbenta insekter.


Haft besök av Lotta med bifogad hund. Trodde hon skulle hälsa på och ta med sig ett pälsdjur i handväskeformat. Men icke. In kommer ett muskelpaket av sällan skådat slag. Skulle ha sagt en pitbull men det var visst fel. Sorten påminde till namn om en ölsort. Mer vet jag inte.


Bygglovet verkar ta form och förhoppningsvis får vi ett besked idag. Då kan Johan och Linus börja riva i helgen. Längtar tills skräpet är borta från min tomt!


På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0