090327

Jag hade planerat att skriva något spännande och kreativt inför helgen. Istället blir det en förmaning. Nästa gång du flyger, undvik för kung och fosterland de två sista raderna. Jag blev igår omplacerad till rad 33, sätet närmast rutan. Det är i särklass den sämsta platsen. Utsikten består av en flygplansmotor och ljudnivån är också därefter. Dessutom finns det ingen möjlighet att se säkerhetsdemonstrationen. Horribelt. Känns som att städet, hammaren och stigbygeln ligger i ruiner i hörselgången. Alltså, paxa platserna i mitten av flygkroppen.

Förövrigt har jag räknat ut att jag sedan årsskiftet har jag flugit 20 vändor. 20 starter och 20 landningar. 20 säkerhetsdemonstrationer. Jesus, det är rekord. Varje gång försöker jag memorera texten, men den fastnar aldrig. Det enda jag vet är att det mesta finns In the seatpocket in front of you. Det kanske räcker så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0