090327

I princip varje dag är jag inne på olika bloggar och spanar. Det har blivit lite av ett gift. Idag skrattade jag inom mig när jag läste Emmas inlägg på omy.se. Hennes sambo har för första gången misslyckats med tvätten och krymt ett plagg.

Min mjuka lammullströja har nu blivit en blågrå rustning. Jag ser ut som en propeller i magtröja. Nu undrar jag förstås hur de riktiga lammen har det. Om det kommer ett snabbt, men rikligt, sommarregn för att sedan bli 35 grader varmt. Vad händer då? Dör lammet till följd av att dess blodtillförsel har strypts av det egna håret? Det verkar ju fruktansvärt.

Förlåt till alla djurvänner. Men erkänn att frågan är befogad...

Kommentarer
Postat av: Johanna

HUMOR!! Jag ser de ulliga stackarna fremför mig, med benen i vädret på rygg överallt på ängarna, men tighta små pälsar... Dagens skratt... BTW det blir ingen lampa än. Jag ska köpa lampa när vi gjort allt klart. Tänk om jag köper en fin lampa nu och sen när tapeterna är uppsatta så passar den inte... Nej nu blir det att dra i handbreakarn'.. Jobbar för fullt denna vackra lördag! Ciao!

2009-03-28 @ 08:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0