090320

Jag måste bara få skryta om min systers skrivtalang. Blunda och förnim ögonblicken. Magiskt!

Vad ska jag bli egentligen? I det stora hela så har jag då ingen som helst aning! Jag vet knappt vad jag vill gå på gymnasiet. Jag har ju sökt frisör eftersom att det är det som lockar mest, men man vet ju aldig om man kommer in. Efter gymnasiet skulle jag vilja gå en Make Up Artist utbildning i Stockholm och bo där. Senare kanske resa omkring och se världen i ett år. Jag vill till Kalifornien, Usa, och helst till San Clemente och Los Angeles, haha. Jag vill till New York och Thailand, Kina, Paris och andra ställen där jag kan se vackra ting och finna lycka. Efter livet leker-episoden flyttar jag hem med en massa inspiration och kunskap till Muskus där jag och min man bygger en fin, stor villa. Vi har nog kring 3 barn som är friska och mår bra. De springer runt på gården och ner till sjön som bara är ett stenkast iväg. Där har vi en stor fin brygga! Och en liten eka. När man kollar upp mot huset ser man något vackert med många, stora fönster och en gigantisk balkong. Stilen är ganska gammeldags och hemtrevlig. Mycket snirkliga former kring bron och knutarna. Kanske är huset vitt. Jag är intresserad av inredning och blommor. På fritiden planterar jag och står i hela dagarna, vilket har resulterat i att vi har en skördeträgård med blommor i alla de färger och former och ett eget jordgubbsland. Kanske några slitna mjölkkannor eller gamla trähjul vid vägkanten för att få den rätta känslan. Ja det vill jag ha! Det ska lukta nybakta bullar i köket som är stort och luftigt med vacker utsikt över sjön så att jag kan se var barnen håller hus. De leker med kaninerna som vi har vilt springandes på gården. Den yngsta bebisen heter Meja och hon är bara några månader gammal. Hon ligger förstås i den gamla vaggan som pappa gjorde åt Anna när det begav sig, och inlindad i vitt med spetskant sussar hon sött. Vi blandar gammalt med nytt så att det ändå ser fräshcht ut. Jag älskar att baka och laga mat och så fort det vankas kalas eller främmande är det fika! Sommarefterrätten är självklar. Jordgubbar och glass på bryggan. Eller kanske en paj. Olle och Lisa kommer över och fikar. Kanske Anna och Johan också. Mannen är händig och fixar. En kärleksfull far som gillar att umgås med famliljen och vännerna. Och så vaknar jag.

Text från Amandas blogg


Kommentarer
Postat av: Sara

Önskar er en trevlig helg!!!

Kram Sara

2009-03-20 @ 22:14:36
Postat av: Cillan

Vilken magisk dröm! Jag såg allt framför mig och kände doften av sommaren och alla blommorna, till och med smaken av jordgubbarna kom i min mun trots att jag sitter här med oborstade tänder och jag kan lova att det inte smakar jordgubbar... :P Nä, nu ska jag borsta tänderna! Ha en trevlig lördag! :) Kram

2009-03-21 @ 10:23:21
URL: http://cirkuscil.wordpress.com/
Postat av: Marie

Åh det låter som taget från min egen fantasi, men huset är såklart falurött istället för vitt;)

2009-03-21 @ 14:11:02
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: å Liiiiiiiisa

Ikväll anfaller Kubbanerna. Håll i er alla vistträskers, we strike you down!

2009-03-21 @ 17:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0