090316

Helgen har som vanligt passerat alldels för fort. Har kommit på att det går lättare att jobba om jag hela tiden har mål att se fram emot. Dagens mål är fika kl 09.00, lunch kl 11.00 och fika kl 14.00.


Tyvärr har jag knappt varit ute under helgen trots det himmelska vädret. Har istället satt vårt förhållande på prov genom att tapetsera tillsammans. Första gången för både oss båda. Vi överlevde proceduren med den enfärgade tapeten och klarade projektet med bravur. Blev hur fint som helst! Inga större bekymmer och jag bet mig i kinderna de gånger jag trodde det skulle gå åt skogen. Men icke. Johan förvånar mig hela tiden. Han är inte så ohändig som jag trott. Skönt, eftersom jag redan planerar nästa rum...


Insåg mellan tapetvåderna att jag är en person som hela tiden blickar framåt. Medan Johan snitsade till våden rätt och riktig, hade jag redan i mitt huvud satt upp näsa våd och planerat inför nästa ingrepp med rakbladet. Vi är ett bra team.


Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Det är dags för en palt på Centrum med Lennart... Hälsa Johan det! Det såg jättefint ut på bilden du skickade, luftigt och fint! Härligt! Här är taket klart och det blev Wunderbaaaar! Se bilder på min blogg!! Kram

2009-03-16 @ 09:18:18
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Cillan

Vad härligt att ni funkar ihop som målare... :)

haha jag kanske inte ska skratta åt det, men jag kan som inte låta bli, men det var när jag och M började tapetsera ihop som vårat förhållande sprack, kanske ska jag skylla på tapetseringen?! :P Som sagt, det kanske inte är något man ska skratta åt, men det var just det jag gjorde... :P

Jag längtar massor efter att få komma hem till er och se hur ni har fått det... och självklart längtar jag massor efter er med! :) Kram

2009-03-17 @ 08:51:17
URL: http://cirkuscil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0