090310

För några timmar sedan var jag en sväng på byn och gjorde några ärenden. Trivsamt. På vägen hem stannar jag vid en skylt som visar väjningsplikt. I mitt vänstra synfält ser jag en kvinna komma gående med en lös tax i släptåg. Nåja, mitt otränade hundöga registrerar rasen tax.  Hur som helst, plikttrogen som jag är stannar jag vid skylten men blir sedan otroligt irriterad på den lösa hunden som springer över vägen. Vägen som jag ska köra på. Jag gasar. Kvinnan ryter högt, så högt att jag hör det inne i mitt säkra och helsvenska fordon. Jag blir het. Det är inte mitt fel att kvinnan inte använder koppel på sitt husdjur, som sig börs. Jag tittar på henne och tänker ofina tankar, skakar på huvudet, och kör vidare.

Jag har redan filat på en insändare till Piteå-Tidningen som ska signeras med mitt namn. Jag hatar lösa djur. Främst husdjur, med tanke på att det skulle se lustigt ut om alla domherrar satt kedjade i trädkronorna...


Kommentarer
Postat av: Matte

Släpp hundarna loss det är vår!!!Ps. gäller kopplingen även inomhus? Mr E är inte van att vara kopplad inomhus men ok han får vänja sig....

2009-03-11 @ 08:47:50
Postat av: Marie

Hihi kom ut till lappmarkerna, här får man han hjälm för att lösa jakthundar flyger som spön i backen på dagarna:)

2009-03-11 @ 09:30:18
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0