090629

Vilken helg! Jag har rensat ogräs så att min otränade kropp numer har träningsvärk. Det ni! Inte ett endaste grässtå bland mina 40 cm höga blommande jordgubbsplantor. Nu fattas bara bären. På tal om bär och husmoderstips så fixade jag ihop en rabarberkräm till frukost i söndags. Vad håller på att hända med mig? Jag som i vanliga fall köper färdig kräm i literförpackning. Nu fattas bara en ko, så skulle vi vara självförsörjande på mejerifronten också.


Johan har jobbat på bra och nu är garaget inte kvar alls. Inte en endaste rest. Skönt. I veckan ska det grävas för den nya grunden. Yes. Tiden går och saker och ting börjar falla på plats. Precis som det ska vara.


Förresten, vill inte utge mig för att vara ett Twilight-fan men andra boken är ruggigt bra! Satt ute i solskenet igår, njöt av läsningen och önskade mig nästan till Forks... Håller jag mig inomhus, sparar ut håret och fixar till mig lite kanske jag kan få huvudrollen i Älvåkras teaterprojekt 2010. Vore något på meritlistan.


Kommentarer
Postat av: Johanna Parton

Som jag sa i SMS:et, vänta bara tills du läser trean, och sen fyran... Det kommer att hända saker i Forks!!

Måste ta oss i kragen och komma förbi, men den här saken jag bor med spelar spel hela kvällarna och jag hänger vid datorn.

2009-06-29 @ 20:23:07
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Men minns du att jag sade vad som händer med en? Att man helt plötsligt vill bli en husmoder och göra storkok och egenproducera sina grödor;)

2009-06-30 @ 18:32:45
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0