090625

Vore jag stadsminister skulle jag tveklöst införa obligatorisk semester från juni till september. Låta alla stackars arbetsmyror få vara hemma med nära och kära, brottas med myggorna och palla jordgubbar.  Verkligheten ser tyvärr annorlunda ut. Här sitter jag, inlåst i ett fult tegelkomplex utan ventilation värd namnet. Men jag är inte bitter. Nej, jag ska sitta här i minst 17 arbetsdagar till, innan jag kan få vara ledig. 17 arbetsdagar är sjukt lång tid. Å andra sidan har jag kvar min ledighet när andra kommer tillbaka. Men ändå. Jag är inte bitter.


Kommentarer
Postat av: Anders Isaksson

Var inte bitter för att du inne sitter, själv måste jag vistas i solens glitter :-)

2009-06-25 @ 15:35:56
Postat av: Anonym

jun-september semester hade inte varit fel :(

2009-06-25 @ 17:46:53
URL: http://lookielaysen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0