090609

Igår blev kusin Emma och Per föräldrar till underverket Hugo. Söt som socker. Träffade också min moster Maja som stolt numera kan titulera sig mormor. Grattis!

På tal om gratulationer så fyller sis 16 år idag. 16 år! 16 år? What, var tog alla åt vägen? Det var ju nyss Amanda Linnéa Maria kom till världen med sitt mörka hår och mörka ögon. Kommer så väl ihåg när hon anlände till huset för första gången, klädd i vit tröja och gul sparkbyxa med en nalle och blommor på. Jag var inne de två första veckorna på sommarlovet, bara för att pyssla med syster yster. Med åren har hon vuxit, blivit äldre och klokare. Nog för att hon var smart redan som barn. Det enda som inte blivit bättre under åren är hennes städkunskaper. Men det löser sig säkert längre fram. Slarvig eller inte, jag älskar henne lika mycket ändå. Ikväll ser jag fram emot tårta och fika! Grattis, grattis!

Kommentarer
Postat av: Marie

Men gud, sexton år!! Åh vad mycket roligt Amanda har att se fram emot, jag blev ju ihop med martin som 16-åring så kanske hittar hon sin framtida make nu i svängarna? Eller så reser hon, känner det sorglösa livet och vuxenvärden är långt borta...oj vad jag blev nostalgisk! och gammal...

2009-06-09 @ 09:51:56
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0