090603

Gårdagen blev en trevlig tillställning med kaffe och tårta, jord och en del gräv och rördragning. Jag är så tacksam för att jag är tjej och inte förväntas delta i grävningsarbetet. Skönt att man har olika intressen... Tord och Ellen kom även förbi en sväng, mycket trevligt. Det är kul när folk kikar in spontant.

Märkte också ett underligt fenomen, nämligen att så fort en maskin, modell större, infinner sig på tomten för att arbeta, samlas det manliga könet i grupp. Skrattar, tittar och förundras. Som att det på något sätt sammansvetsar en gemenskap. Hallå, folk som man aldrig tidigare pratat med? Är det inte lite märkligt? Men det är ju också trevligt, som sagt.


När jag åkte buss i morse hörde jag ett samtal mellan en vikarierande busschaufför och en passagerare. Chauffören berättade att de har 50 minuter på sig att köra mellan Älvsbyn och Piteå. Eftersom det på vissa linjer är rätt mycket stopp, är det inte alltid chauffören kan hålla tiden. Det innebär att den stackars marinblå-klädda människan måste köra över hastighetsbegränsningen. Skulle Polisen ta fast en busschaufför som kör för fort för att hålla tidtabellen, måste chauffören själv betala böter. Hallå, är inte det märkligt? Det är ju inte chauffören själv som bestämmer tiderna, utan bossen för bolaget. Vore det då inte rimligt att bolaget stod för ev fortkörningsböter? Mysko. Tur att jag aldrig tänkt tanken på att hamna i den branschen. Skulle bli lätt stressad... En busschaufför, en busschaufför, det är en man med ett glatt humör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0