090110

Antligen! I skrivande stund ar jag och resten av ganget pa Koh Chang. Vi kom hit torsdag kvall efter tva dagar pa paradison Koh Samet. Efter tidigare resor tycker jag att transporten fran o till o gick forhallandevis smidig, men dar far jag inte riktigt medhall fran alla mina medresenarer. Varm minibuss, lastbilsflak pa skumpig sandvag, seg battur och minibuss i hysteriska backar och kron. Sov en natt pa ett flott stalle for alldeles for mycket pengar. Igar hittade vi dock ett annan boende, billigt och frascht, dar vi nu alla fyra delar rum. Det gar fint.


Solade och badade lite val optimistiskt igar. Vem kan motsta klart varm havsvatten och vagar som slar mot en finkornig sandstrand? Sammanfattat ar jag aningen brand, sa idag har jag tagit det lugnt och bladdrat hysteriskt i Stieg Larssons guldgruva.

Pinapple, banana, mango? Varfor ar det ingen som saljer solskydd? Kan ge mig den pa att det vore lukrativt. Vem skulle inte betala for att bli insmord i valfri faktor och sjalv slippa sanda ned hela kroppen? Grymt smart. Tyvarr kan jag inte stoltsera med att det var jag som kom pa det.

Frid!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Härligt att höra att ni har det bra!

Hälsa bror och dom andra! Sköt om er! Kram

2009-01-10 @ 15:11:24
URL: http://cirkuscil.wordpress.com/
Postat av: Sara

Här blir man inte solbränd, snarare in frusen...



Jag önskar er en fortsatt trevlig resa!



Kram Sara.

2009-01-10 @ 21:19:16
Postat av: Johanna själv

Å vad roligt att ni har det bra! Avundsjuk som vanligt, men jag kan leva med det. Längtar tills ni kommer hem så att man får se bilder och höra alla historier! Ha det så himla bra!

2009-01-11 @ 18:58:02
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Johanna själv

Jag igen. Om ni ska leta hotell i AoNang eller koh Lanta så kolla denna länk.

http://www.r24.org/thai.nu/krabi/hotels/&cur=SEK

Ett tips på ett bra hotell som aldrig syns på såna sidor är "Somewhere else resort" på Long Beach (2:a stranden på Lanta). Ska visst vara fräscht, billigt, ha bra mat och snabb service enligt resedagboken Johan Stråhle som bor på Lanta sen -07. SMS:a om du vill ha mer tips! Kram.

2009-01-11 @ 19:18:25
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Men Anna Berggren! Nu blir jag besviken och gråter som kamel i ökenstorm, skaffar du en blogg och säger inget förräns NU?! Morr...och kraaam förresten;)

2009-01-13 @ 09:56:46
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0