090204

Hittade denna text av Clara Lindström på ikon1931.se. Kan bara hålla med. Pricken över i:et liksom.

Människor har många frågor till oss kristna. Och ofta förutsätter den som frågar att alla kristna tycker likadant. Men så är ju det självklart inte. Ibland har man svar på frågan, men ibland står man svarslös och det brukade få mig att känna mig som en dålig och otillräcklig kristen. För som kristen är man skyldig att svara. Men det tog ett tag för mig att inse att; Jag vet faktiskt inte, också är ett svar som räknas. Att Jag vet faktiskt inte, det är en svår fråga men jag tror att Gud kan tänkt så här... är ett svar som många gånger är bättre än ett tvärsäkert konstaterande. Bara för att man tror på Gud har man inte svar på universums alla gåtor. Men man har i alla fall någon att hålla i hand.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Om jag får byta semesterperiod så har jag semester från mitten av juli och framåt. Ska ni haka på ner till Stockholm några dar (typ en vecka)?? Finns många fina vandrarhem, kolla in Långholmens hotell och vandrarhem... Coolt. Lite gröna lund, skansen och kanske en tur ut till Vaxholm??

2009-02-05 @ 22:13:07
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0