091229

Med denna komprimerade årskrönika över speciella händelser 2009 vill jag önska ett gott nytt år!

Årets projekt
Det stiliga garaget som med sina 50 kvadrat äntligen hamnade på vår tomt efter hjälp från nära, kära och en sjukt noggrann bygginspektör. I efterhand kan jag inte påstå att jag känner mig vidare delaktig, bortsett från målning och kaffeservering till alla vänliga själar. Eller förresten, det var jag som beställde väggblocken och taket. Räknas det?

Årets idé
Bloggen, som faktiskt fyller ett år idag. Lika roligt nu som då att skriva om livet, intressanta händelser och ointressanta händelser. Iakttagelser och beteenden, saker som gör mig upprörd och saker som jag själv vill upplysa om. Extra roligt att folk läser det jag plitar ned, mina tankar och åsikter, oavsett om det är för eget intresse eller rent tidsfördriv. En rolig hobby som idag är en bra och behövlig digital dagbok för mitt glömska sinne.

Årets resa
De tre veckorna vi spenderade i Thailand med Ronny och Brittan. Dömmer mig bort till de heta dagarna på Poda med finfin sandstrand, vita snäckskal och vatten varmare än varmast. Grillad majs, färska frukter och vänliga människor. Och dessa små apor som jag ville sno med mig hem.

Årets tillställning
Utan tvekan grabbarnas gemensamma 30-årskalas med hur många gäster som helst. Jag är djupt imponerad över resultatet, och fler med mig. En grym fest med hjärta, god mat och minnesvärda händelser.

Årets köp
Lampan som med sina stora glödlampor och röda textilkablar lyser upp hela övervåningen. Nästan. Och min Fatboy som jag äntligen beställde efter år av trånande. Sist men inte minst, barnvagnen, som visserligen inte platsar i kategorin utan istället får en egen plats i kategorin Årets present. 

Årets huvudbry
Fakturan värd en månadslön som öppnades i mars och fick Johan att sova oroligt, skriva brev till statliga organisationer och hetta över lokala förmågor. Tack och lov avslutades det hela någorlunda fredligt och allt lades in i en box som senare låstes och nyckel kastades i speakeranläggningen, slutsteget, högtalarna, förlåt, jag menar glömskans hav.

Årets bedrift
Johans sjukskrivning efter Thailand, diagnos salmonella. 83 dagars hemmavistelse, trots hans Stålmage, som han kyligt uttryckte det efter första taolettbesöket i planet mot paradiset. Mitt alltmer växande självförtroende i Göteborgstrafiken. I slutet var jag en förare av rang och hittade till flygplatsen utan minsta felkörning.

Årets hysteri
Svininfluensan som gjorde att jag avstyrde Johans 30-årspresent, en resa till Rom, till kommande höst. Förhoppningsvis. Men, peppar, peppar, svininfluensan försvinner nog inte i samband med nyårsraketerna, så jag håller mig fortfarande borta från denna sjuka i den mån det går.

Årets citat
Mitt egna Även små siffror kan bli stora ekvationer. Men så finns också en bubblare, sagt av en tidigare kollega som sammanfattade sitt gamla jobb som Intensivt och intressant.

Årets lycka
Plustecknet på graviditetstestet och Johans frieri på knä som resulterade i en snitsig ring på mitt ringfinger. Och inte att förglömma, lilla solstrålen Maja!

Kommande års förhoppningar
Att vi tidigt på året övergår från två till tre och att vi alla får vara friska och må bra. Hoppas också att vår rosa iskub förvandlas till ett välisolerat hus med fin panel och nya fönster. Kanske bröllop? Och att vi på bästa sätt tar vara på de dagar som livet har att bjuda på, njuter och lever i nuet. Tiden kommer.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Du glömde årets måste-ord! Finns flera att välja på: tjoklad, 'oh my god' (med afrikansk brytning), katen och skate...

2009-12-30 @ 08:32:57
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0