080913

Idag anländer det efterlängtade garaget! En milstolpe i vårt husliv. Allt kommer i tre kollin och levereras under eftermiddagen. På lördag kommer pappa, Olle och Linus och hjälper till med resningen. Själv ska jag fixa käk till mina byggarbetare. Någon som har ett bra tips? Garageportarna står packade och klara i fabriken och taket kommer nästa vecka. Det innebär att jag tar på mig rollen som målarmästare här framöver. Skönt med lite variering i arbetslivet. Ska bara grunda det till att börja med, toppfärgat blir det inte förrän nästa sommar då också huset övergår från Barbiepastell till vilsamt ljust. Men innan det, ny isolering och ny panel. Och nya fönster om jag får bestämma. En sak i taget... Övertalning kräver färdighet. Nu lunch!


Kommentarer
Postat av: Marie

Gör grekisk pytt i panna(googla så får du fram det, innehåller potatis, lite grönsaker, fläskfilé och fetaost, mumma) serveras med tzatziki och/eller kall bea. Snabbt och enkelt då det sköter sig själv men oooh så gott! Jag brukar baka ett olivbröd med flingsalt på att äta till...

2009-08-13 @ 11:42:00
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0