090417

Självklart fick jag respons på mitt inlägg i diskussionen på pitea-tidningen.se. Helt ärligt tycker jag faktiskt att mitt inlägg var sjukt bra. Så jag skrev ett till. Kanske inte lika skarpt, men ändå. Det är viktigt att göra sin röst hörd. Och det viktigaste av allt är att stå för den. Därför kunde jag inte låta bli att understryka det.

Kanske vore det på sin plats att Älvsbyns kommun har öppet hus en dag eller två så att kommunmedborgarna kan titta in och se hur en arbetsdag ser ut. Personligen så tror jag att de gör mer konkreta saker än att jämföra löner, fika och vara på tjänsteresa. Visst håller jag med om att det finns mer att önska i vissa frågor, men det finns också mycket som är bra. Och för övrigt, eftersom det är så många i denna diskussion som kritiserar vore det väl på sin plats att stå för det och underteckna med sitt namn.

Anna Berggren

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du kanske borde ta efter mitt beslut och bli engegerad i Sveriges Elevråd - SVEA. Du verkar ju vara en skarp debattererska (?). Dock kanske du inte är lika intresserad i den svenska skolan? Inte för att jag kanske lägger ner hjärta och själ, men det ser nog ganska bra ut på papper! Kan tänkas iallafall. Så jag röstar för bifall på Anna Berggrens åsikter. Någon där emot? Jag finner bifall. Nästa fråga..

2009-04-17 @ 23:19:02
URL: http://pandypops.blogg.se/
Postat av: Frida

Amen. Du har så rätt Anna!

2009-04-20 @ 14:51:37
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0