090415

Satt just och tänkte på när jag var barn. Ofta tjurig och kort stubin. Men riktigt glad när jag var glad! Kommer ihåg när familjen var i söder på bilsemester och det var svinvarmt ute, sen klagar alla och jag säger Det är ju för att jag har satt på stjärtvärmarna. Skillat och pyromaniskt. Eller den gången jag hade lyckats dra in hundskit i bilen på en semester, eller då jag hade inflammation i tandköttet och bara skrek och grät. Tack mamma och pappa som stod ut med mig. Jag kommer dock alltid att vara lilla drama queen!


Jag skrattar inom mig när jag läser detta, får nästan tårar i ögonen. Kommer så väl ihåg dessa semesterminnen. Särskilt dessa. Det var hysteriskt varm i bilen. Har för mig att det var den vita Opeln, aka Stina. Där satt vi barn, bältade i baksätet, med solen som stekte in genom rutorna. Och Amandas kommentar. Kan nästan dra mig till minnes att hon använde ordet arselvärmare. Humor. Hundskiten luktade bäver och hade fastnat under de rosa sandalerna. Älskade syster.


Text från Amandas blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0