130313

Levi.

 

Jag hinner inte med! Nyss såg jag dina vackra ögon för första gången. Nu är du plötsligt tre år, storebror och grabb. Du är så älskad och tillsammans med Lilly gör ni oss till världens rikaste föräldrar. Även om mitt tålamod tryter och vi rykter ihop med jämna mellanrum. Du är utan tvekan pappas pojke. Med härlig personlighet och humor, yviga lockar och hög underhållsfaktor.

 

Din fantasi saknar gränser och även ditt ordförråd. Det sistnämnda på gott och ont. Du verkar ha lätt att visualisera och se framför dig. För några veckor sedan sträckte du fram din hand till mig och sa Se, en öggla! Den har jag fått av mormor! Och i passbiten mellan hörnskåpet och lådhurtsen bor din låtsaskompis Spökland. Gillar pussel, ratar pyssel. De få teckningar du skapar sparar jag. Någon Picasso tror jag knappast du blir. Däremot skulle det inte förvåna mig om du i framtiden jobbar som polis eller brandman. Eller som superhjälte. Med dräkten hängandes på kroken vid grabbsängen. 

 

Du nynnar på sånger, rabblar ramsor och spelar memory. Eller Emori, som du själv uttrycker det. Hänger gärna i garaget iförd snickarbyxor. Föredrar skoter men tackar sällan nej till åktur på annat fordon. Framåt. En bra egenskap. Leker lätt i grupp, gärna med äldre barn men är också duktig på att roa dig själv. Tar rollen som storebror på största allvar. Ibland överbeskyddande. Delar gärna ut pussar och kramar till dina favoriter men är egennyttig med det egna leksaksinnehavet. 

 

Min stora lilla pojke. När du tutar Lilly på näsan och säger Sötnoos, då smälter mitt hjärta. Eller när du ser på mig, lägger huvudet på sned och med len röst drar ramsan Mamma, snälla? Som igår när du var sjuk. Ville följa med till affären men jag avstyrde det hela och erbjöd mig att köpa hem något istället. Tänkte att du kanske ville ha lite snacks. Eller att du skulle börja rappa Glass å godis, chips å kåkkakååla, jordnötter å lakrissnöören många salta kååla… Istället kommer du springandes med en legoannons. En brandstation med diverse tillbehör. Då vill ja ha de här, sa du, och gav mig den utrivna sidan. Jaja. Så fick du den första byggsatsen lego. Garanterat inte den sista…

 

Vackerbarn, gullepånke, spindelman. Mitt hjärta svämmar över. 


Kommentarer
Postat av: suz

<3

2013-03-13 @ 13:03:42
Postat av: Gravida jag

My cup runneth over...fina Levi.

2013-03-13 @ 17:20:00
URL: http://Nanahope.blogg.se
Postat av: Ida Ö

Skyller på gravidhormoner, mina ögon svämmar över!

2013-03-13 @ 18:43:21
Postat av: Farmor

Så är han våran lille Levi. Mina ögon tåras!!!

2013-03-13 @ 19:19:33
Postat av: Din gamla "morska"

Va fasiken.... även här blev det översvämning i tårkanalerna. Så fint!

2013-03-14 @ 08:35:04
Postat av: Josse

Va fint! Söt-Levi!

2013-03-18 @ 21:10:00
URL: http://josefinstenvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0