130310

Bespisningen har försatts i konkurs. Mattanterna som förespråkar tallriksmodell och nolltolerans mot rester har fått sparken. Ett strategiskt beslut för att kringgå lagen om anställningsskydd. Jag har slutat amma! The golden days are over. Amen!
 
Amningen fungerade fint i ungefär tio dagar. Sedan hann liksom tiden ikapp mitt hormonella tillstånd och de följande två dagarna kände jag mig grå och vissen. Under denna ytterst korta period kändes det som att hjärtegrynet likt dödsätarna i Harry Potter sög ut den mikroskopiska energin som fanns kvar. Sedan dess upplevde jag restaurangverksamheten som obekväm och full av omständigheter.
 
Men visst är det praktiskt när det fungerar till 100 %. Massor! Portionsförpackat, well done och serverat med kärlek till tonerna av trygga och välbekanta hjärtslag. Så genomtänkt. Att man sedan förvandlas till ett naturfärgat kuvert med ett mänskligt frimärke i höjd med barmen... Det ingår liksom i dealen. However. Jag är tacksam för franschise, ersättning och flaskan som har lika många delar som en perkulator. Nöjd mamma, nöjd Lilly. Frihet! 

Kommentarer
Postat av: Gravida jag

Då kan vi alltså se fram emot en helg framöver då Levi och Lilly ska sova här och ni åker och har en vuxenhelg på tu man hand...

2013-03-11 @ 18:41:53
URL: http://Nanahope.blogg.se
Postat av: Emma

Haha du skriver ju för kul! Var tvungen att läsa upp detta inlägg för Johan :) hoppas vi ses imorgon, vi är inte rädd baciller om ni fortfarande är lite krassliga. Tjing!

2013-03-12 @ 21:54:44
URL: http://emmaumeabo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0