130604

Det är tolv år sedan. Telefonen ringde innan midnatt. Slutet nära. Lågan på väg att slockna. Ytterligare ett samtal. Jag vet redan nu. Mamma har somnat in. Vi hann inte dit. Tolv år sedan morbror stod vid vägskälet och väntade på oss. Varje gång jag passerat sedan dess har jag sett bilden framför mig. Tolv år sedan vi gick in i ett rum med ett tänt ljus. En fridfull plats där ett hjärta precis slutat slå. Mammas hjärta. Ofattbart. Jag viskade ett avsked. Det är tolv år sedan mamma tog sitt sista andetag samtidigt som hon vände blicken mot fönstret. Mot ljuset. En tidig sommarnatt. För tolv år sedan. 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Kram Anna

2013-06-04 @ 09:48:47
Postat av: Linda Askenfalk

Kram till dig

2013-06-04 @ 16:30:44
Postat av: Nanahope

Sorgligt. Jag tror hon finns med varje dag och vakar över er alla, skrattar åt Levis utbrott och Lillys höga skrik. Kram till min högervinge.

2013-06-04 @ 19:49:45
URL: http://Nanahope.blogg.se
Postat av: Flies

Kommer också ihåg den dagen...Maria ringde och berättade.
Du är så himla himla fin Anna, kan bara gissa hur stolt hon är över sina barn och barnbarn!

Kram till dig.

2013-06-05 @ 14:27:41
Postat av: morbror Mats

Minns det som igår. Tragiskt

2013-06-14 @ 18:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0