130125

Blanketten ifylld och underskriven. Namnen är bestämda. Äntligen! Johan knapprade in Lilly när vi registrerade pärlan på webbisar. Fort var det gjort, även om jag var lite skeptisk i början. Vote for Ruth gick inte hem. Nåväl. Får väl spara namnet till eventuell framtida produktion… Flickebarnet kan nu stoltsera med följande väl utvald kombination.

 

Lilly, efter min farmor. Kan komma från det engelska ordet för lilja som symboliserar oskuld och renhet. Min farmor var en mycket liten kvinna med gott hjärta och stor tro på Gud. Dessutom kokade hon palt av högsta kvalitet. Helt enkelt en god förebild.

 

Britta, efter min mamma. Betyder den höga. Att mamma finns med  i nästa generation är en självklarhet. En himmelbit. Påminner mig om ordning och reda och att man måste ta vara på och uppleva livet här och nu. 

 

Märta, efter Adelas mamma. Betyder pärla eller juvel. Rimmar dock på fjärta och ärta, där det senare kan förknippas med ärtig. Hej, 1990-tal! Känns positivt och glatt. Det diggar jag!

Trackback
RSS 2.0