130204

Årskrönikan publiceras av tradition på årets sista dag. 2012 års version är dock ett undantag så överblicken av förra årets speciella händelser levereras istället i detta nu. Med hopp om fortsatt gott nytt år!

 

Årets projekt

Entréplanet med kök, matplats och vardagsrum i ett. Den mest efterlängtade förändringen sedan adressbytet till Norrabyvägen 9. Enligt mig, bör tilläggas. Resultatet blev öppen planlösning, rymd och ljus. Förvaring och funktion. Mest nöjd är jag över det gräddfärgade kylskåpet med runda former, bänkskivan signerad Bernadotte och de retroinspirerade eldetaljerna. Mission completed. Woop, woop! 

 

Årets idé

RSS-flödet som sedan några månader tillbaka länkar mina ord till Älvsbyns budbärare på nätet. Prestation förknippat med främst ångest framför bedrift. Men ändå. Uppskattat att bli uppskattad!

 

Årets resa

Destination Sunderbyn till tonerna av Jacksons You Are Not Alone. Kan jämföras med en ospecificerad sista-minuten till solsäker plats. Annars var Kroatien fint. Och. Den fem kilometer långa slinga som jag rusade i mål på 33:50 är förvisso ingen resa i kategorins rätta bemärkelse men ett kvitto på att det finns hopp om liv. Så man kan ta den där sista-minuten. Nästa år. Typ.

 

Årets tillställning

Förlossningen. Vilken föreställning! Intensivt, på ny rekodtid och med känslosamma yttringar. Ett magiskt ögonblick trots överdosering av lustgas. Polargalan. Ett lite mer festligare arrangemang som jag sett fram emot men avstod från i sista stund. Frånvarokod nyförlöst, amningshjärna och ingen outfit. Hej, kinderägg.

 

Årets köp

Gröna faran med familjärt registreringsnummer som för tankarna till partyö i Medelhavet. Bilen visade sig vara ett utmärkt köp fram till kylan lamslog regionen och vi insåg att fordont saknade motorvärmare. Uppmärksamt. 

 

Årets huvudbry

Sociala medier. Say no more!

 

Årets bedrift

Att jag gravid i åttonde månaden premierades med ny titel, utmaningar och ansvar. Trodde min rondör skulle avskräcka men bevisligen inte. Boost! Bubblare. Johan som hamnade i diket under en körlektion för att utöka sitt kort till C. Med risk för att rasera sheriffstatusen hade jag inte hjärta att offentliggöra händelsen när den inträffade. Men nu. Humor.

 

Årets hysteri

Dagisbaciller som frodas, förökar sig och förskräcker mänskligheten. Levi har dock ett immunförsvar de luxe så de få dagar jag vabbat kan jag räkna till fyra. Ungefär. Halleluja!

 

Årets citat

Precis som medaljen har en baksida så har baksidan också en medalj. Kloka och tänkvärda ord från herr Eriksson. Jag instämmer. Så sant. Och Evas hyllning och personbeskrivningar till sina medarbetarna i brödfabriken blev klassisk i samma stund som den offentliggjordes. Underbart underhållande!

 

Årets uttryck

Washi-tape som tagit över tronen efter den transparanta tapen som ända aldrig har varit osynlig. Universalprodukten med japanskt ursprung har förföljt mig de senaste tolv månaderna. Har dock ej testat. Washi it is. 

 

Årets olycka

I stil med Winnerbäcks Elegi, för en mormors bror som somnade in och för ett barn som aldrig kom. Efterföljande oklarheter kring det förstnämnda som egentligen inte angår mig men är totalt emot mina principer om rätt och fel. 

 

Årets lycka

Att familjen kompletterades till fantastic four. Fröet i min mage som efter nio månaders växthuseffekt såg dagens ljus. Lilly. Och Levi. Livets rikedom. Att berikas med två fina barn är det bästa saldot jag kan tänka mig. Även om jag stundvis efterlyser tålamod, pedagogik och sömn portionerat i en dosett för dagligt intag. 

 

Kommande års förhoppningar

Lycka, välgång och välsignelse. Precis som året innan. Att kombinationen arbeta slash föräldraledig ska fungera fint. Att vi innan nästa vinter har en pålitlig och fungerande panna så att uppvärmningen inte sviker när det är som kallast. Bonus vore renoverad hall och toalett. Sist men viktigast. Att vi lever här och nu. Fokuserar på presens och futurum framför imperfekt. När som helst är det för sent. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0