130405

Folk kom till Jesus med barn för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem. När Jesus såg det blev han förargad och sade: Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de. Sannerligen, den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in. Och han tog dem i famnen, lade händerna på dem och välsignade dem. 

Mark 10:13-16

 

Så är nu Lilly döpt i Faderns, Sonens och den Helige Andes namn. Ptja. För två veckor sedan närmare bestämt. Under den dryga halvtimmen som ceremonin pågick hann Levi både vässa personbästa på altarringen, spexa och vila i mittgången. Med andra ord var han mer vild än tam. Jag och Johan blev lite stressade av situationen men ovanstående bibelord bekräftar ju dock att det är ett helt ok. Puh! Lilly skötte sig exemplariskt fram till det långväga, nedfrusna, upptinade och tidigare välsignade vattnet skulle gjutas över huvudet. Då utbröt en hög ton med efterföljande akustisk klang som bara kyrkliga lokaler kan frambringa. Levi torkade manen, dopljuset tändes och avslutningsvis spelades Jag är din bäste vän. Levi sjöng första frasen och lämnade sedan Ella ensam och duon upplöstes till ett ofrivillig solo… Inte ett öga torrt!

 

Efter det himmelska, Tryggare kan ingen vara och Du vet väl om att du är värdefull fortsatte firandet med smörgåstårta och diverse sötsaker. Den vita klänningen byttes mot en röd karamell med vita prickar. Den absolut finaste stass flickebarnet har i sin ägo. Matchade dessutom utmärkt med dukningen. Såklart. En fin dag med nära och kära. Tack för att ni finns! För hjälp med allt från stort till smått, fina presenter och omtanke. 

 

Jag är din bäste vän. Jag är din bäste vän. När din väg känns tung att gå. När du är mycket långt från din trygga vrå. När du är ensam ska du tänka på att jag är din bäste vän. Ja, jag är din bäste vän.


Kommentarer
Postat av: Flies

Hmm, sett en del på Toy Story? Känner gott och väl igen texten. Dock en mycket fin sådan! Väl mött!

Svar: Håller med dig! Woody is is... Väl mött!
Anna Olofsson

2013-04-06 @ 07:14:19
Postat av: Farmor

Tack för ett jättefint dop, som gav både skratt och rörande tårar. Supergoda smörgåstårtor, tårta, annat fika och den där kladdkakan var himmelsk. Jag lade bantningen på hyllan som vanligt när det bjuds på go-saker. Men trevligt var det med nära och kära. Kram kära sonhustru.

Svar: En mycket fin dag! Och det var ju för väl att kakorna hittade hem. Till slut! Mehe!
Anna Olofsson

2013-04-08 @ 15:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0