121124

Vårt sockergryn är nu fem dagar gammal. Jag kan inte sammanfatta denna ofattbara skapelse på annat sätt än sin bror. Söt som en karamell, liten och formbar som krusidullet på ett paket och fantastisk fantastisk. Igår var vi till kuststaden för en sista besiktning och Lilly blev godkänd med en dask i rumpan och motiveringen Prima liv! Otroligt tacksamt att hon passerat alla undersökningar och kontroller utan anmärkning. 

 

De senaste fyra nätterna har flickebarnet statuerat exempel med obruten sömn i sex timmar. Somnat runt midnatt och vaknat på morgonkvisten. Galet! Jag kan inte annat än tacka ödmjukast. Under sin första natt utanför ettan med kokvrå skrek hon dock mer än Levi gjorde under sina första tre månader. Vilket resulterade i panikslagna föräldrar. Med distans ser det dock ut att ha varit en engångsföreteelse. Skönt! I övrigt gör hon inte mycket väsen av sig. Bortsett från när det är dags för blöjbyte eller då jag är sen på att hala fram mejeriet. Då kommer det. Gnället. Låter ytterst feminint så jag tror bestämt att Lilly är en dq i miniatyr. Oavsett är vi rörande överens. Hon är underbar. Perfekt in i minsta detalj. Lilly. Lovley.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Kan bara instämma, välskapt och vacker flicka. Allt är bara så perfekt. Det måste bara vara millimetermannen som var med när hon tillverkades. Ett nytt barnbarn som man bara vill mysa med, krama och pussa på. Kram

2012-11-26 @ 19:42:19
Postat av: Johanna - Mamma till Lilly

Vad lustigt och roligt, min dotter heter också Lilly och är född 15 november. Dessutom är vi från samma by :)

Svar: Jo, jag vet! När vi väntade Levi var vi helt överens om Lilly (efter min farmor) om han hade varit en flicka men nu när vi fick en flicka hejade jag på Ruth. Dock blev jag nedröstad av resten av familjen. Svårt med namn! Läser din blogg, roligt med permis!
Anna Olofsson

2012-12-04 @ 20:18:34
URL: http://Johannaastenvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0