121117

Advent nästa helg. Det innebär att det nu är legitimt att plocka fram stjärnor, stakar och snöbärsdoftande ljus. Amen! Jag har redan uppdaterat mitt innehav av julkulor. Det har ökat drastiskt de senaste åren och är den dekoration jag håller mest kär. Tillsammans med granen i damejeanne, som för övrigt är julgransfötternas julgransfot och röda detaljer. Eftersom barrträdet dröjer får mina vackra skapelser tills vidare pryda våningsfatet i fattigmanssilver. Vackert! Något som också dröjer är de skäggbeklädda rödluvornas intåg. Jag är inte så förtjust i tomtar som prydnad. De jag gillar är den gamla sorten från äldre dagar med bistert uttryck. Tomtar med respekt. Lyckligtvis har jag i alla fall en av den sorten. Plus Johan. Imorgon smäller det. Bara snön som fattas!


Kommentarer
Postat av: Kusin Emma

Höpp höpp Anna, nu går du händelserna lite i förväg. 1:a advent är inte förrän om två veckor!Sorry om jag förstörde din julpepp nu :/

2012-11-18 @ 00:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0