120723

Projekt blöjfri har nu pågått i exakt en vecka. Levi sköter sig exemplariskt, med undantag för någon olycka ibland. Mamma, jag stor nu, sa han nöjt på morgonen dag tre när han vaknade med torr blöja efter en hel natts sömn. Duktig! De absorberande substituten har fått ge vika för små boxer i klara färger och roliga mönster. Snygga, enligt Levi. På dagarna lyssnar vi efter Pinky eller i värsta fall Stinky. Skapar rutiner för hygien. Nattetid tar vi dock det säkra före det osäkra. Än så länge i alla fall. Men Levi är inte dum. Han har förstått att det är fokus på toalettbesök. Så de kvällar han har svårt att somna kör han med frasen Jag pinka. När han väl är placerad på sitsen, Nej, de kom inge! Allt för att få vara uppe längre än lovat... Nåväl. Stolta föräldrar till världens bästa sockergryn!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Åhh liten har blivit stor nu. Farmors lille man är en klok kille. Jag måste vara i en känslig ålder, för nu rinner det tårar. Men det är för att jag blir rörd, nu går han igenom en ny fas i sitt liv. Farmors kille, älskar den ungen också.

2012-07-30 @ 14:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0