120113

Attis! Det är den finaste presenten på min födelsedag. Om än i efterskott. Eller. Förresten. Nästan sant. Levis uppvaktande ord värmde hjärtat men andra fint inslagna presenter värmde lika mycket. Som den pälsbeklädda mössan. Eller det tvåfärgade halsbandet med fågel i bur. Har burit det hela vecka. Notera min ordvits. Finfint! En klänning i svart och vitt och ytterligare ett halsband, direktlevererat till mitt hotellrum i huvudstaden dagarna innan. Bricka och vaser i klassiska mönster och former signerat Estrid Ericson. Fantastiska ting! Mönstrade servetter och kökstextil från Marimekko. Syster vet. Ett tårtfat med smörgåstårta i, kanske den godaste i världshistorien. Mjukgörande krämer för knopp och kropp. Luktar fantastiskt! Samtal från faster i söder och moster i norr. Och mormor som gratulerade på 28-årsdagen. När jag rättade henne till 29 svarade hon Ja, det är otroligt. Där håller jag med. Otroligt. Ingen ungdom längre. Men. Jag trivs. Jag har det bra. Det gillas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0