120829

Jag älskar att fynda. Att leka sakletare och förtjusas över min egen detektivförmåga. Som lampfoten i brunfärgat glas som jag vann på bud. Eller stuvbiten av Stig Lindberg som ska förvandlas till lampskärm och tillsammans med textilbeklädd kabel utgöra detaljer i det som kommer att bli kvarterets pampigaste ljuskälla. Förhoppningsvis. Men bäst av allt är ändå myntautomaten med texten Dusch 1 kr som jag fick i utbyte mot en massproducerad illustration föreställandes Selma Lagerlöf. Den ska monteras i duschen och påminna oss om att inte vattna mer än nödvändigt. Passar utmärkt ihop med min mans ekonomiska sinnelag. Humor!


Kommentarer
Postat av: Skrot-Nisse

Du och jag i antikvärlden. Om du inte har planer på lördag kanske vi skulle våga oss på ett besök på "loppisen" i Böle. Jag känner suget efter loppisfynd...

2012-08-29 @ 19:13:12
URL: http://nanahope.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0