120802

Är nu i vecka 26 eller 25 fullgångna veckor plus någon dag. Vissa anser att min kula är stor, andra att den är liten. Själv upplever jag mig mindre jämfört med graviditet ett. Nåväl. Sf-måttet premiärmättes och visade 23 cm, vikten plus 7,1 kg totalt och övriga tryck och värden ok. Skönt! Med andra ord mår jag mycket bra. Men det märks att sista tredjedelen av växthuseffekten snart är här. Jag har sammandragningar dagligen och en överväldigande trötthet kan plötsligt infinna sig utan osa. Påtagligt nära på många sätt. Både i tid och utrymme. När Bäbisen, som Levi säger, övar fristående till framtida olympiader. Eller gör vändningar som skulle få vilken simmare som helst att framstå som amatör. Eller som när vi hör hjärtat slå. 144 slag per minut. Då kommer det över mig. Snart är lillasyster eller lillebror här. Överraskning oavsett. Vilken välsignelse!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Håller med, det är en välsignelse. Jag är lika lyrisk för varje barnbarn som ska komma. Alla får dom ett rum i mitt hjärta.

2012-08-03 @ 10:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0