111113

Dagen har spenderats i Pilträsk. Vi har hinkat java, ätit asieninspirerad middag och inspekterat garagebygget. Dessutom försökt få hem en skoter. Men misslyckats. I övrigt har vi hängt med vänner, känt lyckorus och uppvaktat födelsedagsbarn i efterskott. Bjudit på 1980-talsklassiker, sliskat marängsviss och spekulerat i klappinköp. Härligt!

Jo. Fars dag. Komersiellt, absolut. Johan blev inte uppvaktad med kaffe på säng, sovmorgon inför kvällsskiftet och present inslaget i mönstrat papper. Som många andra pappor kanske blev. Däremot fick han några lotter som resulterade i en vinst á 25 kr. Alltid något. Men. Om rätt skulle vara rätt borde ju fars dag tillägnas Gud. Familjen Hagenfors hit som fick jag, Olle och Vikbergsbarnen att under en lång husvagnssemester sjunga i kanon blir min uppvaktning och bön. Amen.

Käre Far i himlen, tack att jag finns till. Hjälp mig leva riktigt, göra det du vill. Lär oss här på jorden tycka om varann. Låt oss få en framtid skyddad av din hand.


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh den sången hade jag glömt bort, tack att du påminde mig om den!

2011-11-15 @ 18:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0