110502

Alltså. Jag vet inte om jag drabbats av någon typ av demens. Jag blandar ihop allt och alla. Här om dagen berättade jag för Johan att Bjön Borg blivit utnyttjad av sin tränare. Oj. Fel. Det var visst Patrik Sjöberg. I mitt stilla sinne hann jag tänka att båda hur som helst spelade tennis. Men innan jag hann säga fel igen kom jag på mig själv. Ehe. Kvällen efter min floskel pratade jag om en kompis lillebror som bestigit Mount Everest. Millimetermannen jag lever med ifrågasatte om han verkligen klättrat till toppen eller till en basstation. Vad vet jag, en bit i alla fall. Johan tyckte det var lite skillnad. Whatever. Det slutade med att jag, som faktiskt hade rätt bra betyg i geografi poängterar att världens högsta berg ligger i Neapel. Fel. Igen. Mount Everest är visst placerat i Nepal. Utöver detta har höger blivit vänster. Jösses. Jag är faktiskt bara 28 år. Ungefär 7 % av alla svenskar över 65 år lider av en demenssjukdom. Jag börjar tro att jag är ett undantag.


Kommentarer
Postat av: Diagnosen

Mja, eller så är du stressad över det kommande bröllopet? Eller??

2011-05-03 @ 06:59:13
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Marie

Haha vad du är gammal! Jag är bara 27:P

2011-05-03 @ 08:50:28
URL: http://lappurlivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0