110617



En glimt av flyers till vigsel och tårtkalas. Enligt designprofilen i 148 x 148 mm. Med 15 mm marginal. Såklart. För de flesta är trycksaker till bröllop sekundärt men i mitt fall är det viktigare än mycket annat. De skapar en känsla, en förväntan, en förnimmelse av vad som komma ska. Jag valde ett lättsamt och flygande typsnitt till rubrik och skrivmaskinsstansar till löpande meningar. Textmässigt försökte jag tänka utanför boxen, strunta i traditionella ord och istället skriva mänskligt och från hjärtat. Resultatet blev följande. Jag är nöjd! Riktigt nöjd.


Kommentarer
Postat av: Femtitalarn'

Måste säga att jag var imponerad men inte förvånad över att du hade sån kontroll på allt. Snyggt jobbat!

2011-06-18 @ 07:15:13
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0