110630

Jag är verkligen ingen soldyrkare. Min kropp är inte skapad för höga temperaturer och gassande strålar. Huga. Ändå har jag fått mer färg i år jämfört med tidigare år. Trots att jag känner mig pigmentbefriad och skör. Numer även skär. Min muskulösa ryggtavla har antagit samma ton som utspädd tomatjuice. Till min lycka hittade jag en svalkande aloe vera från Thailand. Den smurfblåa färgen och konsistensen är tvivelaktig, men den gör under mot min sveda. Jippi!

Hela dagen har spenderats i Boden. Jag, Johan Levi och Maria har rantat runt och hunnit med både lunch, shopping och bad. Tyvärr verkar vårt tidigare vattendjur förvandlats till landkrabba. Levi huttrade efter några sekunder i poolen och efter lite plask med händerna var han nöjd. Resternade tid ägnade han åt att försöka öppna kaffetermosen. Rart. Halvvägs hem blev det fikapaus på Rävasten. Rekommenderas! Jag och Johan är rörande överens om att vi där åt världens godaste sötsak. Nämligen marängfluff med jordgubbar och grädde. I skuggan av ett parasoll tillsammans med kaffe i porslinskanna och surrande småkryp. Magiskt. Somrigt. Svenskt.


Kommentarer
Postat av: Brittan

Åh va härligt med rant, SKA besöka magasin14 i sommar!

Stackars hud! Kommer ihåg den där flaskan:) saknar sötLevi! Hoppas han får fler kusiner snart, om han inte redan fått?

2011-06-30 @ 22:31:50
Postat av: AH

Kaaaaanoooon, såg du det blå huset vid viadukten? Där har jag varit PlaaatsChäääääf......Mehehehe. Snart slut på rant. Åter till verkligheten!!!! Moahahahaha

2011-07-01 @ 14:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0