110619

Levi är duktig på att härma och pratar ofta och mycket. Mammarvet. 99 % är totalt oförståeligt men vissa guldkorn går att uppfatta. För den intresserade presenteras här Levipedia, the Encyclopedia of Levi with the lovely locks.

mamma = mamma, pappa = pappa, Ella = Älla, Lena = Nena, Mattias = Tia, hej = eej, tack = tatt, tutte = tytty, titta = tittah, jacka = jatta, klocka = kåkka, traktor = tatto, gurka = gurrka, ketchup = käku

Solstrålen fortsätter att charma, övertyga och förbluffa. Från morgon till kväll. Det är märkligt att det lilla människan förstår och hela tiden registrerar och lär sig. Ber jag Levi hämta sina skor, hämtar han skorna. Frågar jag var magen är drar han upp tröjan och pekar. What? Hur gick det till? Här om dagen lärde han sig öppna ytterdörren. Drygt. Han är nästan överdrivet intresserad av motorljud, fordon och fart. Han skriker och lever rövare om vi tar honom från bilen, trehjulingen eller annat med däck och kaross som han fått prova på. Hysterisk. Han jobbar på i det tysta, tycker om att gömma sig och då helst bakom byrån eller spisen. Leksaksspisen, givetvis. Frågar jag var Levi är sätter han händerna för ögonen och inbillar sig att vara i ett annat universum. Rackarunge.

Slutligen. Levi har blivit tilldelad plats på dagis. Eller förskola, som det så fint heter. Där det finns personal och inte fröknar. Ursäkta mig att jag inte är uppdaterad. Bah! Redan vid första kontakt med omsorgsväsendet känner jag att jag i framtiden kommer att hamna i krig. Men. Jag tänker inte kapprusta i förtid. Nåväl. Vi fick inte vårt förstahandsval. Ej heller vårt andrahandsval. Vi fick plats på Västermalms förskola. Säkert bra det med. Men givetvis är det ett nederlag att inte få den plats man önskat. Hur som haver. Den 15 augusti är det inskolning. Bara att ta tillvara på dagarna som är kvar!


Kommentarer
Postat av: Faster Nana

Du glömde "Äckiiii" med tillhörande grimas. Så roligt när han säger det!!

2011-06-19 @ 22:31:39
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Erika

Surt när man inte får välja men jag önskade v-malm som förstahandsval för 7 år sedan och var väldigt nöjd med placeringen. Sen är det alltid väldigt spännande att börja jobba och då lämna över omsorgen till andra vuxna, visserligen utbildade men ändå...

2011-06-19 @ 22:32:59
URL: http://kontorsteknik.blogg.se/
Postat av: Anna B

Men då kanske han och Signe blir dagis kompisar efter jul...Vi har sökt v-malm som tredje val, men med våran tur så får vi väl inget ställe vi sökt! Jag har bara hört positiva saker om v-malm, så det blir säkert jättebra ska du se!

2011-06-20 @ 09:35:25
Postat av: Anna

Anna, det vore ju toppen!

2011-06-20 @ 10:57:30
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Lina

Då hamnar Meja & Levi på samma förskola! Inskolningen börjar vi den 9/8, spännande! Känns lite tungt att det redan ska börja, hade velat vara hemma längre. Men det blir säkert bra! Wilma gick på Västermalm & jag var nöjd då. Kanske vi hinner ses någon dag, dagarna bara rinner iväg. Men kom på en kaffe & lekstund någon dag!

2011-06-20 @ 13:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0