110730

Precis som de flesta andra småbarnsfamiljer har vi besökt Lycksele djurpark. Förra veckan. Kan väl säga att jag romantiserat mina barndomsminnen och att de inte riktigt stämde överens med det parken levererade. Men vi hade en bra dag ändå. Med humoristiska inslag. En get av medelstorlek bet i Johans shorts, jag blev skrämd av en fnysande älg och Levi härmade alla sorts djur. Med mer och mindre rätta läten. En felläsning av gråsälarnas mattider förvandlades till en jakt efter gräsätare. Vi såg parning på sten, järvar, pälsklädda bestar och randiga kultingar. Höjdpukten var snurr i karusell och hoppborg.

Efter några timmar i inlandet gasade vi vidare till Umeå. Förbi det scheissebilliga varuhuset, in på hotell och dagens dubbel. Ja, middagserbjudandet hette så. Dagen därpå bjöd staden på mulet väder och utmärkt shopping. En perfekt kombination trots att besparingarna rann iväg. Krysset stod för middag, bensinstationen det goda kaffet och xantian gjorde sitt trots obefintlig ac. Sammanfattnigsvis, två finfina dagar i härliga människors sällskap!


Kommentarer
Postat av: Det trevliga sällskapet

Hmmm, jag börjar se en röd tråd. Vi verkar semestra ihop ofta. Kan det betyda att vi gillar er? Hmmm, måste fundera på den... Jag antar att vi träffas i veckan över en kopp java?

2011-07-31 @ 19:42:48
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0