110721

I förrgår när jag klippte gräset fick jag besök av hyenan. Hyenan är en läskig mexikansk nakenhund som bor några hus bort. Ett monster. Ser livsfarlig ut. Låter livsfarlig. Nu till min irritation. Varför ska hundägare envisas med att ha sina pälsbeklädda fyrfotingar lösa? I tron om att jycken är uppfostrat. Som husdjursmotståndare är jag totalt ointresserad av att få oväntat besök. Och då spelar det ingen roll om modellen är en Scott look a like som skulle platsa i Lady och Lufsen eller typen som stäppar på savannen. Hund som hund. Jag vill inte ha något tassprytt muskelpaket med hysterisk blick som vittnar om ostimulans i min närhet. Om jag inte väljer det själv. Usch. Byrackor!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Nä, lägg av! Den är ju äckligast, äckligast äckligast! Och bajsa på er gård hann den säkert med...

2011-07-21 @ 22:00:24
Postat av: Doglover

Anna, du som har talets gåva. Gå över till ägaren och tala om vad du tycker. Om du inte gör det så kommer denna nakna sak att forsätta besöka dig. Nästa gång slicka han Levi i trynet....;)

2011-07-22 @ 09:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0