110126

A bargain! När jag hör uttrycket kommer jag osökt att tänka på den märkliga kvinnan som jag, Emma och Anna reste tillsammans med när vi besökte Kina för några år sedan. En gruppresa på drygt en vecka i Beijing. Hennes sällskap bestod av två söner. Och minns jag rätt så firade de hennes jämna födelsedag. Hur som haver. En dag visade hon stolt upp hennes bargain, en vas som hon på största allvar trodde härstammade från Mingdynastin. För den oinsatte kan jag informera om att Mingdynastin var aktuell från mitten av 1300-talet och ungefär 300 år framåt. Människan var alltså helt säker på att den vas hon hittat på en marknad var av äkta slag. Hon hade ju fått en intyg på att det var så... Att tro att det skulle finnas något äkta på en marknad dit turister i färgglada kepsar slussas i grupp är högst osannolikt. Blåögda varelse. Nåväl. Det jag egentligen skulle komma fram till är att jag idag har fyndat. En äkta jacka, vid namn Sarah från en av mina favoributiker. 100 kr för en vinterjacka. Det kallar jag ett bra köp. A bargain. Förmodligen made in China...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0