110405

I sällskap med kvällssolen har jag och Johan avnjutit enrisrökt abborre, potatis och sås på tunnbröd. Jag utgår från att jag inte behöver ett hagelregn av superlativ för att förtydliga hur fantastiskt gott det smakade.

Under natten har Levi blivit sjuk. Snorar och hostar som aldrig förr. Trots att jag är emot medicin har jag gett med mig och manji får nu en flytande mirakelkur mot hostan som verkar skava i halsen. Hoppas på bättring. Frisk luft skadar sällan så därför har han fått vara utomhus ändå. Levi har åkt pulka på skoterspåren och jag och Ella har tyglat Safarin. Johan har grillat mackor i järn och vi har suttit på sparkarna med uppdragna luvor och kisat mot solen. Levi har tupplurat i skoterpulkan som jag likställt med livmodern. Människans första sovsäck som för tankarna till stillhet och värme. Som pulkan. Perfekt viloplats för en trött krabat.

I övrigt har det varit en händelserik dag. Assar har haft änglavakt i skogen och besökt sjukstugan i Arvidsjaur. Ella har blött näsblod eftersom Levi petat in ett finger i ena borren. Huligan. Och slutligen så bjöd Levi själv på ett ofrivilligt stage dive som resulterade i blodblandat dregel. Fräscht. Nu väntar soffhäng och tända ljus.


Kommentarer
Postat av: Stryckselgatans skate

Tack för de fina orden om Ella! Jag kan säga att det är tomt när hon inte är hemma... Jag har haft högläsning från din blogg, Mattias skrattade åt din beskrivning av Ella och Levis blodiga äventyr, meh! Det lät ju som titeln på en spännande barnbok...

2011-04-05 @ 22:21:19
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee

De verkar som att många barn är sjuka nu. Meja är också sjuk och har hosta. Vi fick också medicin mot den igår. De låter ju så illa när hon hostar under natten. Han får krya på sig lilleman!

2011-04-07 @ 07:24:33
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0