100918

Stugan består av ett stort kök och ett lika stort vardagsrum. Tre sovrum, två toaletter, hall uppe och nere, glasveranda och en oinredd vinda. Rent matematiskt innebär det att varje familj har varsitt sovrum. Under de fyra år som vi har varit föreståndare av detta palats så har jag haft för avsikt att uppdatera vårt sovrum. För några dagar sedan tog jag tag i projektet och titulerar numer mig själv som händig och drifitg. Jösses, så duktig jag har varit! Jag har målat tak, slipat väggar, spacklat och tapetserat. Mellan varje steg har jag klappat mig själv på axeln och dunkat mig i ryggen. Go! Så. Den småblommiga 50-talstapeten i gult och orange fått ge efter för en tidlös ljus historia med nästan osynliga streck. Förändringen blev makalös! Sängen och den fina gamla byrån träder fram på ett fantastiskt sätt, och hela rummet upplevs rent och ljust. Rent psyktiskt känns det underbart med tanke på den gångna vårens råttinvasion. Har bara garderobsdörrarna kvar, och de två tapetvåderna ska ångas bort i eftermiddag. Klart och betalt!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Du har verkligen varit duktig. Ensam är stark. Ska inspektera det hela senare.

2010-09-18 @ 11:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0