100909

I måndags svängde jag och Levi förbi Johanna och Ellla. Ella bjöd på goda bullar som jag i ett nafs slukade till kaffet. Johanna avstod och hänvisade till LCHF. När jag kom hem tänkte jag om. Fler och fler i min bekantskap har börjat med denna typ av kosthållning som bevisligen ger resultat. Rätt fort och okomplicerat. Så jag bestämde mig för att ge det en chans. Lite på prov. Lite i smyg. Resten av dagen gick fint. Tisdag var det värre, sötsuget klart påtagligt men jag dämpade mitt begär med lite honung i tekoppen. Jag hade kunnat betala dyrt för en brödbit. Onsdag och torsdag har gått smärtfritt. Faktiskt inga problem. Känns jättebra! Tycker däremot att det är lite svårt att ha kolla på allt, särskilt med tanke på att jag aldrig någonsin har läst en innehållsdeklaration. Men. Jag försöker komma in i matchen och säger till mig själv Sockret gör dig fet.

Mer peppad blev jag efter en dryg timme på Kraft & Hälsa. Där fick jag en rejäl omgång och ett eget träningsprogram. Dessutom fick jag genomföra CheckUp Life. En personlig hälsoprofil som ger uppgift om vikt, kroppssammansättning, blodtryck, kolesterol och syreupptagning. Bland annat. Nu började ingen varningsklocka ringa på någon av de olika parametrarna men naturligtvis finns det saker att förbättra. Jag är ju inte gladiator. Känns inspirerande att ha en utgångspunkt att referera till, ett verktyg att mäta prestationer och nå mål! Rekommenderar varmt träningscentret till var och en! Kraft & Hälsa får fem hantlar av fem möjliga!


Kommentarer
Postat av: Millah Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Hej =) Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har iaf igång massa tävlingar & det kommer in nya hela tin.



Var gärna med & tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag verkligen så hemskt mycket om ursäkt..



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-09-09 @ 22:53:46
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hoppas du har haft en fin dag! =)

2010-09-09 @ 22:54:25
URL: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: lucke

Godnatt! Hoppas du har haft en bra dag :)

2010-09-09 @ 23:09:00
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Frida

Vill bara ge ett tips när det börjar gå tungt; det är lätt att banta om man är mätt ...

Alltså - tryck i dig fibrer och annat man blir mätt av. MYCKET kött också, det är the good shit :-)

2010-09-10 @ 10:51:06
URL: http://fridasandman.blogg.se/
Postat av: Utmanaren

Ja då var det dax....utmaning i brutalbänken! V37 kör vi en tävling! Anna, saknar din instinkt! Ses v 37! Hälsningar Nr 1

2010-09-10 @ 10:58:53
Postat av: Anna

Utmanaren! Ok! Klarade tre sist, med nöd och näppe. Orsak: Nyförlöst... För sju månader sedan. Knip!

2010-09-10 @ 11:58:40
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Nörden

Inga kolhydrater leder till signalering till hungerscentrat i hjärnan! Kroppen behöver socker oavsett vad LCHF säger! "Min" föreläsare hade grundaren till LCHF som elev och enligt honom är denna metod ett "big no no". Tallriksmodellen "is the shit"!

2010-09-13 @ 20:18:29
Postat av: Nörden

Socker gör dig inte fet...lagom är fortfarande bäst i denna alldeles för lagoma värld!

2010-09-13 @ 20:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0