100909

Tidigare idag tog jag ett beslut. Ja. Jag ska inte måla ett enda penseldrag till på vårt hus. Följetongen av detta projekt har varit och är lång. Men faktum är att nu ger jag upp. För jag är less och totalt omotiverad. Det mesta är visserligen klart, främst detaljer som fattas. Som några foder. Och alla knutar. Och spikskallar som lyser genom. Under veckan som gått har jag varit på uselt humör bara på grund av dessa skitsaker. De har förföljt mig dag efter dag. Maskeringstapen har inte hållit tätt, jag har tappat den i färgburken och jag har nästan ramlat av trappstegen. Och så har det fortsatt. Bäver.

Mitt mål var att allt skulle vara klart innan älgjakten. Men det skiter sig. Så jag har bestämt mig för att ta nya tag till våren, med laxexfog för utomhusbruk i vänsterhanden och penseln i högerhanden. Då ska varenda springa som uppkommit mellan vissa panelbrädor förintas. Och även de värsta spikhålen. Skulle tro att det främst är jag som ser detta och det kan ju bero på att jag stirrat på dessa träbitar hela sommaren. Målat ett varv. Målat två varv. Målat tre varv. Målat. Målat. Målat. Jag har dock kommit fram till följande. a) Bestäm färg på detaljer innan de blir ett med huskroppen, b) Inbilla dig inte att du blir klar inom rimlig tid, c) Förenkla allt genom att anlita ett proffs som spraymålar huset.

Så. Då våren nalkas så ska alltså huset målas klart. Allt. En ny bro med tillhörande tak ska på plats. Och ny takavvattning. Det är planen. Och jag hoppas att vi håller oss till den!


Kommentarer
Postat av: Frida

Vuxenpoäng till dig Anna!

Hoppas du lyckas i din föresats att släppa taget om färghanteringen, även händiga kvinnor behöver vila - gammalt Vistträsk-ordspråk.

2010-09-10 @ 08:54:20
URL: http://fridasandman.blogg.se/
Postat av: Farmor

Helt rätt Anna,jag gillar ditt resonemang. Det får bli till våren och med din självdissiplin så blir det av. Förövrigt så tycker jag att huset blev jättefint. Som ett nytt hus och så snyggt gjort med fönstren både utifrån och innifrån. Rätt tänkt både då och nu.

2010-09-11 @ 13:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0