101102

Vi kommer inte överens när det gäller tapeter till trappen och utrymmet intill. Jag har lagt fram ett billigt och enfärgat förslag. Silvermetallic. Låter hysteriskt som bara den men faktum är att provbiten är ljus och skimrar. Såklart särskilt när den reflekteras i ljus. Eftersom det är stort ljusinsläpp där den är tänkt att hänga så känns det ultimat. I dunkelt ljus är den som vilken tapet som helst. Johan säger absolut nej och tycker att skapelsen ser ut som Kenny Starfighters rymdskepp. Morr! Jag förstår inte varför det ska vara ett problem att välja en enfärgad tapet. Jag är allergiskt mot nästan osynliga mönster som imiterar skuggor, marmor eller linne. Även om det senare egentligen är helt ok. Och jag är inte intresserad av att betala flera hundralappar per rulle för en enda färgtryckning. Sist men inte minst så måste de tilltänkta våderna passa med övriga tapeter. Röd tråd.

På tal om rymden så har Johan köpt nya lågenergilampor till utebelysningen på garaget. Jag skäms! Våra grannar har varm och mjuk belysning ute. Ser hemtrevlig ut. Vi däremot. Vi har numer två punkter som kastar ut blått iskallt ljus. Huga! Skulle platsa på vilken landningsbana som helst. I jämförelse måste jag meddela att lite skimrande tapeter ganska lättsamt...


Kommentarer
Postat av: Marie

Haha jag som älskar tapeter som ser ut som linne;) Men tror faktiskt att det kan bli coolt med silvertapeter, du skulle bara ha sagt att den var går, då kanske det gått hem?

2010-11-03 @ 07:45:06
URL: http://lappurlivet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0