101102

Idag har jag förresten följt Johan till soptippen. Han har hela sommaren tjatat om hur viktigt det är att jag lär mig köra med släp. Naturligtvis för att jag ska kunna bistå ÅVC med några lass. Men jag har vägrat i sten, nästan börjat gråta och självklart stampat i golvet. Stamapa i golvet är obligatoriskt när jag måste göra något jag verkligen inte vill. På så sätt har jag undviktit körlektionerna och Johan har lastat på och av och kört en och annan vända till Korsträsk. Hur som haver. Idag tog jag mig i kragen och följde med. Till den nya sopstationen på industriområdet. Vilken överraskning! Vilket paradis! Ordning och reda, plats för allt skräp i världen. Me like! Häpp, häpp! Lågenergilampor ska kastas i denna box! Jo, där fick jag på fingrarna för att jag råkade kasta fel. I min iver att sortera sopor. Länge leve miljön!


Kommentarer
Postat av: Cillan

Jag får prestationsångest när det ska sorteras skräp. Och dom som jobbar på återvinningen har stenhård koll och går med piskan redo att rappa till en över fingrarna om man kastar fel. I alla fall i Luleå.

2010-11-02 @ 22:53:16
URL: http://cecilia.filosoferar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0