100519

Jag har för andra gången i mitt liv tapetetserat. Första gången var smärtfri. Jag och Johan kom bra överens och helt ärligt var det inga problem eller konstigheter alls. Kan bero på att tapeten var enfärgad, totalt oberoende av mönsterpassning och lika grå som torkat spackel. Ja. Men. Igår gick det sämre. För den som går i tapetseringstankar så kan jag informera om att två irriterade människor, en som vaknat på fel sida och en som redan insett att våderna kommer att hamna snett, är inte att föredra för ett lyckat projekt. Lägg där till ryssvärmen, kvav luft, hysterisk mönsterpassning och ett skrikande barn. Resultatet stavas kaos. Jag var så arg. Det brast. Johan bet ihop och vi fick upp två våder. Han lovade på heder och samvete att aldrig mer försöka sig på en mönstrad historia. Jag höll med och försökte att inte tänka på den fina tapet som jag redan har sett ut till hallen. När tredje våden skulle på plats fick Johan ett frispel och gav upp. Vid den tidpunkten hade jag samlat mig en smula. Resterande våder kletade jag upp under natten och det gick oförskämt bra. Så bra att jag är ganska nöjd. För en stund sedan sprättade jag sista rullen och till min fasa men inte förvåning, räcker inte våderna. En sista rulle ska beställas imorgon.

Slutsats. Det mesta går, dock inte på rekordtid. I övrigt, gör det du är bra på. Resten får någon annan fixa.


Kommentarer
Postat av: Kritan

Haha...jag skrattar ihjäl mej!! :) Känner igen scenariot, & jag och Anton har aldrig tapetserat ihop sen dess ;) Tack för tipset om gungstol....det måste ju vara skitbra...såg t.o.m en variant av stol och vagga i samma gunga....iof kanske inte använbar så länge,men fin!! :)

2010-05-19 @ 09:07:52
URL: http://kritsky.blogg.se/
Postat av: agneta

Oj, oj, det var inte bra.....Nähej Anna köp inga mönsteranpassade tapeter om du vill ha hjälp av min son. Men du verkar ju klara det själv, då kan han sköta Levi. Eller en annan mycket bra ide...RING Levis farmor så kan jag sköta med glädje.

2010-05-19 @ 10:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0