100511

Kreativitet. Ordet kommer från latinets creare, vilket betyder att skapa eller frambringa. Kreativa personer har förmågan att hitta på saker, använda sin fantasi och göra något med den. De finner nya vägar när det behövs och ibland när det inte egentligen behövs. Kreativitet betyder också att man kan bryta med det man brukar tänka och göra. Den kreative kan använda sin kreativitet till att se på världen från en annan synpunkt. Den kreative kan variera sitt sätt att lösa problem och att uttrycka sig. När en idé är ny, nyttig och genomförbar kallas den kreativ. När en kreativ idé har förverkligats och nått en omvärld, vanligtvis genom att den kreativa idén blivit en produkt i form av en vara eller tjänst, och kommit ut på marknaden, kallas den innovation.


Kommentarer
Postat av: National Encyklopedin

Hahaha! Jag behöver också bli mer kreativ. Jag tycker det är stiltje i min hjärna, bloggen min är trist som en regnig sommardag och ingen ny Ratz ploppar upp i min hjärna. Fast jag har en Ants på gång, inspirerad av invasionen hos syrran...

2010-05-11 @ 18:22:38
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: agneta

Det blev för mycket kreativitet i mitt huvud,så det står stilla i min tilltänkta hjärna.Men jag hoppas du kommer på något bra: Jag ska gå med Alfons och se vad han kommit på för nåt. Kram från svärmor, en extra till Levi.

2010-05-11 @ 21:22:57
Postat av: Frida

Gillar!

2010-05-11 @ 22:36:37
URL: http://fridasandman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0