100331



Ja. Levi är alla tiders. Han har varit städad och väluppfostrad redan från spermiestadiet. I de dryga 40 veckorna han hyrde min etta med kokvrå och sovalkov var han vett och etikett personifierad. Enda gången han visade prov på rackartyg var då han stannade kvar elva dagar längre än vad kontraktet avsåg. I övrigt betalade han hyran i god tid och nyttjade sin dos av hushållselen och det mobila bredbandet. Med andra ord en exemplarisk hyresgäst. Sedan krabaten övergav den sammetsröda livmoderhålan för vårt barbierosa hus, har den lugna och sansade stilen fortsatt.

Äta, sova, bajsa är de tre verb som enkelt förklarar Levis vardag. En mycket nöjd bebis som inte gör så mycket väsen av sig. Förra veckan när pappa var hos oss sa han Jaha, är det såhär han låter? Ett kvitto på att vår snart två månader gamla son är snäll som ett lamm, lugn som en filbunke och vacker som en morgondag. Ok, att han är världens sötaste har ingenting med saken att göra, men jag är ju partisk. Men. Humör har han ändå. När jag inte är nog snabb på att hala fram mejeriet, när tutten har hoppat ur gapet eller när han är övertrött. Då visar det sig. Mammaarvet.


Kommentarer
Postat av: Faster Fisförnäm

Shit vilken snygg bild på Levi-barnet!! Ella tyckte att jag skulle sno den, men jag avvaktar... Vill ju inte ha Barnbildspolisen efter mig... ;)

2010-03-31 @ 19:00:41
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Ta den du, jag har fler!

2010-03-31 @ 19:04:13
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna min panna!! You crack me up!! Roligaste inlägget på länge :)

2010-03-31 @ 20:14:31
Postat av: Anna

Ja, då är det bara att fortsätta...

2010-03-31 @ 20:23:29
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/
Postat av: Flies

Anna, ville bara säga att det var jag som skrev den sista kommentaren :)

2010-03-31 @ 22:03:43
Postat av: Anna

Tänkte att det kunde vara du. Blir skoj att ses på lördag! :)

2010-03-31 @ 22:08:34
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0