100329

Nu ska jag bjuda på något ovanligt. Jag är inte särskilt intresserad av att baka, dock av att han sju sorters kakor hemma. Nej. Du läste rätt. Det går inte ihop. Så ibland måste jag lägga manken till och ta fram skål, elvisp och diverse ingredienser. Som resulterar i något gott och ätbart. Förra veckan gjorde jag kladdmuffins. Det är världens kanske godaste muffins. Samma dag kokade jag ihop kola. Kolan tog fem minuter att göra och ungefär tio minuter att äta upp. Med andra ord, för gott för sitt eget bästa. Nåväl. Idag överraskade jag Johan med en smaskig och snabb jordgubbspaj som inte behöver förgräddas. Perfekt eftersom jag älskar när jag vinner tid. Lätt som en plätt och apgott med vaniljvisp till. Håll till godo!

1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g margarin
1 ägg
frusna bär
3 dl gräddfil
1 dl socker
2,5 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 200. Blanda socker, vetemjöl och bakpulver. Finfördela margarinet i de torra ingredienserna. Tillsägg ägget och knåda till en fast deg. Tryck ut degen i en pajformen och täck botten med frusa bär. Rör ihop gräddfil, socker och vaniljsocker och häll över bären. Grädda i 30 minuter. Klart och betalt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0