100325

Idag har jag på allvar börjat rodda i fasad- och isoleringsprojektet. Insåg igår att vi har ungefär noll koll på var kostnaden och tidsåtgången för detta hamnar på en skala. En skala som ska kännas rimlig. Så idag har jag letat fram ritningar, räknat längd, höjd och kvadratmeter, kikat på paneltyper och gjort en grovskiss. Som jag i eftermiddag lämnade ut till olika typer som ska räkna på det hela. Nu återstår att se var detta ska sluta! Hoppas och ber att vi får ett vettigt pris på kalaset. Annars blir det kanske inget kalas förrän längre fram. Förresten är det tragiskt. Jag har läst matte a, b och c. Men klarade inte av att räkna ut arean på en triangel. Pinsamt.

Kommentarer
Postat av: Matteprofessorn

Jag kan inte lära dig. Jag sjöng Phantom of the Opera och dansade döende svanen på matten. Min dotter är bättre än mig på matte. Det är ingen synd att inte kunna räkna arean på en triangel. Det är coolt! Det är lite rock 'n roll!!

2010-03-25 @ 20:30:27
URL: http://nanahope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0