100324

Det finns några saker som jag avskyr. I den kategorin kan nämnas ormar, råttskit, smuts, kroppsljud och baciller. Och några fler saker. Som att ha kontakt med stora bolag, fylla i blanketter till statliga byråkratiska organisationer och telefonförsäljare. Och idag har jag fightas med några av dessa avskum. Jag har bytt abonemang hos eldistributören, fyllt i tusen förtryckta blanketter och klistrat lika många kuvert. Smutsen har jag dammsugit bort. Slingrande ormar och råttskit har jag sluppit. Tack. Nu ska jag ringa telefonbolaget och skälla på en faktura som innehåller en massa tillägg som jag inte har beställt. Idioter. När detta är klart behöver jag förhoppnigsvis inte dra i dessa trådar på ett bra tag. Förresten, förutsatt att Försäkringskassan vågar betala ut lite ersättning. Känns tärt att leva på luft och kärlek i all evighet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0