100318

Jag fortsätter i samma spår. Ett annat obligatoriskt kapitel var Familjen.

Min mamma är en dam med mycket mer humör än pappa. Det liksom blixtrar ur henne i vissa lägen. Hon har höga krav på sig själv, i jobbet, i hemmet och även på oss barn när det gäller att hålla ordning i våra rum och med våra läxor. Mamma arbetar på Älvsbyhallen i kundtjänst och det är ett jobb hon trivs med. Hon tycker om att hålla på med papper och datorer och träffa människor. Mammas stora passion är svensk historia, geografi, gamla kungar, slott och landskapet Skåne. Varje sommar gör vi en resa i landet, noga förberedd så att vi inte missar ett endaste kulturminne. Jag kan lova att jag har besökt en hel del slott, gamla gravfält och runstenar. Hon gillar även att shoppa, ett intresse som vi delar odiskuterat. Hon har god smak och tycker om vackert porslin och glas. Jodå, vi har varit på flera glasbruk också. Mamma är en utåtriktad person som har lätt att lära känna människor, hon är spontan och glad för det mesta. Mor är mycket för att städa och hålla rent i huset. Hon är också väldigt snabb och rapp i tanken, rätt så allmänbildad. Jag tror nog hon skulle ha en bra chans i Jeopardy!

Fint. Nu är det slut med sentimentalitet. Om det finns ett ord som heter så.


Kommentarer
Postat av: Crazy Cat of Altoona

Jag har väl misstänkt att du i din personlighet är lite mer lite din mor än din far. Nu känns det lite mer svart på vitt. Hur som helst så är du underbar och värdefull. Love you Lady Pinkhouse of NorthVillage!

2010-03-19 @ 11:47:01
URL: http://nanahope.blogg.se/
Postat av: Anna

Det har du helt rätt i! Tycker dessutom att jag blir mer och mer lik henne i övrigt. Det är kul. Bra att jag kan skylla min porslinsfetish på något...

2010-03-19 @ 15:48:16
URL: http://attiotrenollettnollfem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0